Sok esetben csak egy újabb hiteligénylés ügyintézése közben derül ki, hogy felkerültünk a KHR listára (korábban BAR lista). Nagyon sok variációja van a listán szereplő negatív információknak, ezekben próbálunk meg segíteni a jelenlegi cikkel. Ki fogunk térni arra is, mikortól és hogyan lehet sikeres az új hiteligénylésed.
Járjunk utána, hogy kerültünk fel a KHR listára
A KHR lista negatív oldalára kerülést nagyon hosszú banki folyamat előzi meg, amiben az ügyfelet több esetben is figyelmeztetni kell írásban. Annak érdekében, hogy tisztában legyünk milyen hiteltermékünk került fel a listára, le kell kérnünk a saját KHR jelentésünket. Ezt két módon tehetjük meg:
- Ha van bankszámlánk, akkor csak be kell fáradnunk a bankfiókunkba, és igényelni kell egy KHR lekérdezést.
- Ha nincs bankszámlánk, azaz nem állunk kapcsolatba bankkal, akkor a BISZ Zrt. fog tudni segíteni a lekérdezésben. Ez a cég üzemelteti a KHR rendszerét. FONTOS!!!! A BISZ Zrt. semmilyen egyéb adatszolgáltatást nem tud eszközölni, és nem is lehet módosításokat kérni tőlük. Csak üzemeltetik a rendszert.
Ebből a dokumentumból ki fog az is derülni, van-e mg aktív tartozásunk vagy már “csak” a passzív oldalon tartózkodunk. Erről bővebben már írtunk a cikkünkben.