Hiteligénylés, ha nem tudja, hogy rajta van-e még a KHR-en.

Sok esetben keresnek meg minket, hogy „nem tudom rajta vagyok-e”. Itt több lehetőség is van, ami alapján kideríthető, hogy milyen adatokat tartalmaz a KHR rólunk. Először is tudnunk kell a szabályt, minek következtében kerülünk rá a KHR-re. Amennyiben az ügyfél a mindenkori minimálbérrel megegyező összeggel 90 napot meghaladóan tartozik, felkerül a negatív listára. Ezt már nem lehet törölten.

Fizetés könnyítés – NEM minden esetben aktív státusz

Ha valaki mondjuk, egy folyószámla hitelkeretet mond fel, akkor bejegyzésre kerülhet a KHR-be, hogy egyösszegű megfizetés alatt áll. Ha az ügyfél rendben fizeti, akkor nem kerül fel a negatív oldalra, azaz ha kifizette a tartozását, azonnal törlődik, vagy töröltetheti ezt a bejegyzést. Fontos megjegyezni, hogy ebben a példában jelezni kell a bank irányába, hogy a felhalmozott keret hitelét részletekben szeretné megfizetni. Ez a KHR-ben „fizetéskönnyítés alatt álló hitel” -ként fog szerepelni.

Hogyan lehet megtudni, mi szerepel a KHR-ben?

BISZ Zrt.

Magyarországon a KHR rendszerét a BISZ Zrt. üzemelteti. FONTOS! Technikailag üzemelteti. NEM ők teszik fel az ügyfelek, és nem is ők veszik le. Ezeket a műveleteket a bankok csinálják. A cég csak a technikai hátteret biztosítja, illetve megkeresés követően adatot szolgáltat. Azaz csak olvasási jogokat biztosít, írást nem hajt végre. Ahhoz, hogy megtudjuk a BISZ Zrt-n keresztül a KHR tartalmát, le kell tölteni a weboldalukról egy formanyomtatványt, és kitöltve, aláírva el kell juttatni a levelezési címünkre. A lekért adatokat kérhetjük elektronikus úton is, így a feldolgozást követően 3-5 napon belül meg szokták küldeni email címünkre.

Saját számlavezető bankunk

Ha bemegyünk a számlavezető bankunkhoz, akkor lekérethetjük a KHR adatainkat. Sokszor halljuk, hogy azt mondják a fiókban, „Ők ezt nem tudják megtenni”. Elnézést a megfogalmazásért, de ez hüly*ség. Ők is referencia adat szolgáltatók, meg tudják tenni, és meg is kell tenniük!

Online regisztrációs felületen, hiteligénylés közbeni KHR lekérdezés

Ha hiteligénylés miatt szeretnénk tisztában lenni, hogyan néz ki a KHR, akkor akár egy online hiteligénylési folyamat keretében is elindíthatjuk. Ez annyit tesz, hogy regisztrálunk egy általunk kiválasztott bankba, ahol van online hiteligénylési folyamat (videó azonosításos), és hivatalosan megigényeljük a személyi kölcsönünket. Ebben az esetben a videó azonosítás alatt, vagy közvetlenül utána a bank munkatársa leellenőrzi az adataink alapján a KHR rendszerét. Ha elutasítanak minket, erről fognak minket tájékoztatni. Igaz konkrét információt nem fognak kiadni számunkra, hogy melyik banknak tartozunk, milyen összeggel, de legalább már tudni fogjuk azt, hogy valami probléma van, és utána kell járnunk a dolgoknak.

Ha a videó azonosítást követően rendben halad a hiteligénylésünk, megnyugodhatunk. Nincs semmi probléma a KHR-ben rólunk.

Nem ezt kereste?

KHR-es hiteligénylés, ha még nem fizettük ki a tartozásunkat. – TOVÁBB

KHR-es hiteligénylés, ha MÁR kifizettük a tartozásunkat. – TOVÁBB

Check Also

KHR-es hiteligénylés, ha MÁR kifizettük a tartozásunkat.

Ha már kifizettük a hitelünket, ami miatt felkerültünk a KHR listára, akkor a passzív KHR-be …

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


3 × = hat