Gyakran ismételt kérdések

Mennyi időt vesz igénybe a hitel ügyintézése?

Ez többségében ügyletfüggő, de általánosságban elmondható hogy egy jelzáloghitel igénylés lebonyolítása 15-20 munkanapot vesz igénybe.
A folyamat elsősorban a szükséges dokumentumok precíz összeállításán múlik. Napokat, akár heteket is spórolhatunk akkor, ha a szükséges dokumentumokat már az ügylet legelején sikerül maradéktalanul összeállítani és beszerezni. Az esetek legnagyobb többségében egy hitelkérelem azért nyúlik túl a tervezett időtartamon, mert egy-egy dokumentum pótlására napokat is várni kell. Ilyenkor általában áll az ügylet a dokumentum beérkezéséig.

Mibe kerül ez nekem?

Semmibe!
A kérdőív kitöltése 3-5 percet vesz igénybe. A kérdőív kitöltését követően kollégáink egy ingyenes előszűrés keretében megvizsgálják az Ön hitel igényeit, és összevetik a piaci lehetőségekkel.
Ezután elkészítik az Ön személyre szabott hitelkonstrukcióját, majd díjmentesen tájékoztatják a felvehető hitel nagyságáról, a kamatról a kezelési költségről és a teljes hiteldíjmutatóról, valamint a hitelfelvétel kapcsán felmerülő esetleges költségekről, a szükséges dokumentumok listájáról, és természetesen a törlesztőrészletekről az Ön által meghatározott futamidő alapján. Ráér ezt követően döntést hoznia, igénybe veszi-e személyre szabott ajánlatunkat.

Visszafizethetem-e korábban, a futamidő lejárta elött a hitelt?

Igen! Magyarországon minden hitel kötelezően előtörleszthető kell legyen. Ez lényegében annyit jelent, hogy ha az adós egy összegben szeretné rendezni a tartozását, a pénzintézet erre lehetőséget kell adjon. Azonban ügyelnünk kell arra, hogy a szerződés idő elötti felbontásáért cserébe a pénzintézetnek joga van díjat felszámolni. Ezt általában a betörlesztendő összeg százalékában szokták meghatározni, melyet a hirdetményben kötelesek közzétenni. A pontos összeg kiszámításához kérje üzletkötőnk segítségét!

Mi a teendő törlesztési nehézségek esetén?

A legfontosabb, hogy ne dugjuk homokba a fejünket! Ha nem működünk együtt a pénzintézettel (nem vesszük át a leveleit, nem vesszük fel a telefonjait), bár neki sem érdeke a szerződésbontás a kompromisszumkészség hiánya miatt nem marad más lehetősége. Ha problémánk van a törlesztéssel mindenképpen jelezzük a bank felé, és a szerződés átütemezésével vagy más módon segítségünkre lesz hogy átvészeljük a nehezebb időszakot.
Ha már megtörtént a baj, és a bank felmondta a hitelt, azonnal cselekedjen! Keressen fel minket, hogy megvizsgáljuk milyen adósságrendező hitellel kerülhetjük el a komolyabb gondokat! Itt szó szerint igaz, hogy minden perc drága, egyrészt a magas késedelmi kamatok, másrészt a pénzintézet fogytán lévő türelme miatt is. Ne hagyja, hogy a folyamat visszafordíthatatlanná váljon lépjen minél hamarabb!

Hogyan történik a hitel folyósítása és törlesztése?

A hitelt egy a hiteligénylő nevére szóló (ingatlan vásárlási hitel esetén az eladó nevére szóló) bankszámlára folyósítják. A folyósítást követően az összeg szabadon felhasználható azon személyek által, akiknek a számla felett rendelkezési joguk van.
Hitelkiváltás esetén a folyósítás két lépcsőben történik. Először a kiváltandó hitel kerül elutalásra a jogosult pénzintézethez, majd az előző hitel lezárását követően bocsájtja a bank az ügyfél rendelkezésére a fennmaradó szabadon felhasználható hitelrészt.
A hitel törlesztése az adós nevére szóló folyószámláról történik oly módon, hogy a szerződésben meghatározott napon a pénzintézet a folyószámlát megterheli a törlesztőrészlet összegével. Az ügyfél feladata, hogy a törlesztési napig a számlán a törlesztőrészletnek megfelelő fedezetet biztosítsa. (A pénzt elhelyezze)

Hogyan kell a jövedelmet igazolni?

A pénzintézet a jövedelem igazolásához bekéri annak a folyószámlának az utolsó 3 vagy 6 havi számlakivonatait amelyikre a jövedelem érkezik. Ezeket mindenképpen eredeti vagy a számlavezető bank által hitelesített másolaton kell benyújtani.
Amennyiben a jövedelmet készpénzben szerezzük, a bankszámlakivonatok helyett eredeti a tárgyévet megelőző évről szóló APEH jövedelemigazolást kell benyújtanunk. (Ez bármelyik APEH ügyfélszolgálati irodában díjmentesen beszerezhető)
A fenti dokumentumok mellé mindenképpen szükséges csatolni a munkáltató által kitöltött, hitelesített munkáltatói igazolást, melyet a hitelező pénzintézet saját formanyomtatványon bocsájt rendelkezésre. A formanyomtatvány az üzletkötőnktől beszerezhető.
Ha vállalkozóként vagy vállalkozásból származó bevételként kívánunk jövedelmet igazolni, a pénzintézet általában egyedi dokumentációt kér, melynek beszerzéséhez és összeállításához üzletkötőink nyújtanak segítséget.

GYES, GYED elfogadható jövedelemként?

Igen! GYES GYED és egyéb nem munkabérből származó jövedelmet is elfogad a pénzintézet, azonban ezt kiegészítő jövedelemként veszi csak figyelembe. Ez azt jelenti, ha pl. párunknak van munkabérből származó jövedelme és mi GYES-en vagyunk, úgy a GYES-t is számításba veszi a bank az összes jövedelem vizsgálatánál, azonban önmagában (munkabér nelkül) nem vehető figyelembe.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük


+ hét = 14